Nem a minőség, nem a versenyzők, nem a stílus, nem a mentorok. Rájössz, hogy mi lehet a gond mégis? Az, hogy csak bizonyos stílusú előadók tudnak érvényesülni.

Az emberek imádják leszólni a műsorokat, főleg a tehetségkutatókat nagy trend gyalázni. Ilyen gyakran jelentkező produkció, mint az X-Faktor pedig óhatatlanul abba a hibába esik, hogy egyik évad hol jobban, hol rosszabbul sül el. Nekem nem tisztem és nem is akarok abba belemenni, hogy milyen értéket közvetít a műsor, hogy mi az erőssége vagy a hátránya.

Na, de akkor mi az, ami ennyire szemet szúrt mégis?

Tavaly is már igazán gyanús volt és idén is egyre nyilvánvalóbb, hogy a közösségi média annyira hatással van az egész műsorra, hogy az valami döbbenetes. A nézők könnyedén követhetik Facebookon és Instagrammon a kedvenceiket, akár írhatnak nekik. Az már nézőn múlik, hogy lelkes bíztatást vagy aljas mocskolódást. Az egyre növekvő tendenciát még az is erősíti, hogy most már nemcsak a jó öreg sms beküldés vagy telefonálás útján lehet szavazni, hanem applikációval is. A folyamattal nem lenne gond alapból, az új réteg, akiket be tudnak húzni ezzel a rendszerrel, azok könnyedebben tudnak majd szavazni. Viszont eléggé eltolódott az arány.

X Faktor tehetségkutató zene

A betelefonálós szavazások hőskorában nagymamáktól az unokákig jobban eloszlott az arány, most már nagyon érezni a fiatal generációnak hatalmát a szavazatok terén. Borzalmasan könnyen ki lehet a szavazások eredményét találni, pusztán pár tényezőt kell összemérni. Nézzük, hogy manapság mi kell ahhoz, hogy valaki tehetségkutatót nyerjen, vagy legalábbis sokáig a versenyben maradhasson! Mert az, hogy valaki képernyő-kompatibilis és valamennyire tehetséges már bőven kevés!

Ki nyerheti meg az X-Faktort?

Fiatalos: A legegyszerűbb, ha maga az előadó is fiatal, mint a célközönség, de ha korai huszonéves, még van esélye bevonzani a tinédzsereket.

Egyedibb picit: Legyen benne valami érdekesség, de ne térjen el nagyon az átlagtól, hogy a fiatalok tudjanak vele azonosulni, de az enyhe különcsége miatt érdeklődjenek is iránta.

Instagram-kompatibilitás: Ez a képernyős változat továbbfejlődése, tehát nem elég, hogy nézzen ki jól képeken és felvételen, de tudjon élni az Insta előnyeivel. Ha influenszer szerűen tudja a fiatal rajongóit felspannolni, akkor a szavazóbázisa is rohamosan növekedni fog.

Hímnemű: Jól olvastad. De nem elég, hogy fiú legyen, jól is kell kinéznie. Amióta a világ világ, a tini lányok odavannak a jóképű énekesekért és őket a legkönnyebb fanatizálni. Összegezve, mivel a szavazók nagy része fiatal, a lányok hajlamosabbak a lelkesedésre ilyen téren, így szinte behozhatatlan előnyt jelent, mert a sok kiscsaj meg fog veszni, ha a kiesés szélére kerül a kedvence és minden követ megmozgatnak, hogy bennmaradjon a versenyben a kedvencük.

Bónusz pont: Dalszerző: Talán a legüdvözítőbb pont! Egyre népszerűbb, hogy előnyt élveznek azok, akik saját szerzeményeket képesek előállítani, mint azok, akik csak mások híres slágereit tudják elvinnyorászni. Mert az ilyen tehetségekben van potenciál, hiszen egymagában több értéket tud teremteni és talán nem veszik le azonnal a süllyesztőben, mint a többi versenyző a műsor után.

Érezhető, hogy tavaly is ezek a faktorok érvényesültek és az idei év is ezt tudja igazolni, amire egy bizonyos mentor nagyon is ráérzett és élt is vele, amikor kiválogatta a csapatát.